jueves, 27 de julio de 2017

A ROMARIA DE SANTA MARGARIDA DESPIDE AS FESTAS DE MARÍA PITA


XACARANDAINA,SAMARÚAS E LUAR NA LUBRE
NO PARQUE DE SANTA MARGARIDA 



O calendario festivo das Festas de María Pita da Coruña segue adiante coa súa variada programación que no musical ten ao grupo folk coruñés Luar na Lubre, Xacarandaina e Samarúas como encargados de pór fin ás intensas e extensas xornadas musicais que alagaron de música a cidade. Farao o 27 de agosto na "Romaría de Sta.Margarida ".

 A Coruña foi, e segue sendo aínda, punto de encontro de diferentes músicas que se deron cita baixo o amparo da "diversidade" en diferentes escenarios cidadáns para celebrar a súa festa. ata chegar finalmente ao parque de Santa Margarida, onde a tradicional Romaría porá o broche final ao festivo mes de celebracións. 

Luar na lubre chega á cidade que o viu nacer hai 30 anos para agradecer aos seus paisanos e ao público en xeral o pulo popular que lle permitiu manterse ao longo destes anos nas alturas da música folk no panorama galego, o estado español e a nivel internacional. Unha lonxevidade elogiable posto que manterse en activo tantos anos e con éxito, "vivos e coleando", nos territorios da música folk, que non ten o amparo mediático doutras músicas, é unha fazaña recoñecida ao longo da súa extensa xira aniversario por España adiante -- con salto a México -- con criticas encomiásticas e cartel de "entradas esgotadas" na maioría dos seus concertos.

 Xunto a eles, na Romaría de Sta. Margarida, que un ano máis ten á música tradicional como referencia, estará  a Asociación Cultural Xacarandaina que desde 1978  traballa para que podamos gozar da cultura galega : "Xacarandaina non é un ballet folclórico, non é unha coral, non é unha banda de gaitas, non é un grupo folk; Xacarandaina pretende ser algo máis. Investiga ou folclore e interprétao como ou atopa non seu lugar de orixe, buscando a maior pureza e ou parecido co real, pretendendo con isto ser un exemplo vivo dá arte popular de Galicia, continuada polo pobo e para ou pobo". 

Tamén estará no auditorio do parque o grupo Samarúas coa súa nova proposta folk con personalidade propia, na que combinan temas propios cos tradicionais que xa están a exhibir no gran escaparate da música galega.



LA ROMERIA DE SANTA MARGARITA
DESPIDE LAS FIESTAS DE MARÍA PITA

El calendario festivo de las Fiestas de María Pita de A Coruña sigue adelante con su variada programación que en lo musical tiene al grupo folk coruñés Luar na Lubre, Xacarandaina y Samarúas como encargados de poner fin a las intensas y extensas jornadas musicales que inundaron de música la ciudad. Lo hará el 27 de agosto en la "Romería de Sta.Margarita "..

A Coruña fue, y sigue siendo aún, punto de encuentro de diferentes músicas que se dieron cita bajo el amparo de la "diversidad" en diferentes escenarios ciudadanos para celebrar su fiesta. Ayer tuvo lugar en la  plaza de María Pita el tradicional concierto de la Orquesta Sinfónica de Galicia,  que está celebrando su 25 aniversario bajo la batuta del director Dima Slobodeniuk, al tiempo que las fiestas siguen desplazándose a diferentes barrios hasta llegar finalmenteal parque de Santa Margarita, donde la tradicional Romería pondrá el broche final al festivo mes de celebraciones, con la actuación de grupos tradicionales y especialmente simbólicos como son Luar na Lubre y Xacarandaina, además de la Banda Municipal de Música y el grupo emergente Samarúas.

 Luar na lubre llega a la ciudad que lo vio nacer hace 30 años para agradecer a sus paisanos y al público en general el empuje popular que le ha permitido mantenerse a lo largo de estos años en las alturas de la música folk en el panorama gallego, el estado español y a nivel internacional. Una longevidad elogiable puesto que mantenerse en activo tantos años y con éxito, o lo que es lo mismo "vivos y coleando", en los territorios de la música folk, que no tiene el amparo mediático de otras músicas, es una hazaña reconocida a lo largo de su extensa gira aniversario por España adelante -- con salto a México -- con criticas encomiásticas y cartel de "entradas agotadas" en la mayoría de sus conciertos. 

Junto a ellos, en la Romería de Sta. Margarita, que un año más tiene a la música tradicional como referencia, estará  la Asociación Cultural Xacarandaina que desde 1978  trabaja para que podamos disfrutar de la cultura gallega : "Xacarandaina no es un ballet , no es una coral, no es unha banda de gaitas, y tampoco un grupo folk  ; Xacarandaina pretende ser algo más. Investiga el folclore y lo interpreta como lo encuentra en su lugar de origen, buscando la mayor pureza  y el parecido real , preteniendo con esto ser un ejemplo vivo del arte popular de Galicia, continuada por el pueblo y para el pueblo  . 

También estará en el auditorio del parque el grupo Samarúas con su nueva propuesta folk con personalidad propia, en la que combinan temas propios con los tradicionales.que ya están exhibiendo en el gran escaparate de la música gallega


No hay comentarios:

Publicar un comentario