O
folk galego renóvase nas súas accións estéticas inxectando savia nova para unha música que desde a tradición abre
camiños de futuro sinalizados nun diálogo
musical entre tradición e modernidade que redunda na vitalidade do noso
folclore e o patrimonio cultural que representa.
Numerosos concertos e festivais de verán que acolleron a esta música,
así o mostran as formacións "veteranas" , e as que traen allende a
tradición, secuencias que marcan
pulsaciones emocionais que permiten ás xeracións máis novas apreciar e gozar
coas novas formas de entender o folk, ese estilo musical e cultural cuxa identidade
se renova nunha dinámica adaptada ao momento contemporáneo.
Ese é o caso do
grupo folk "Dequenvessendo, que
"milita" musicalmente nesa
liña fronteiriza, creado no 2016 no seo da asociación cultural Triskell,
en Armentón (Arteixo formado por Bieito Romero (gaita, frauta traveseira), Pablo
Rosales (gaita, whistle, zanfona), Miguel Rosales (acordeón diatónico,
teclado), Miguel Ocampo (bodhran, tambor, percusións), Natahel Regueiro
(guitarra acústica, teclado), Irene Cerqueiro (voz, teclado, frauta
traveseira).
Din que unha das características esencial dun bo músico, está
claro entre outras, é a capacidade de mellorar, adornar e crear melodías.
E
baixo eses parámetros musicais e emotivos o grupo resúmeo na ecuación musical anímica de " forza, folk, enerxía, tradición e moita máis
enerxía!" coa que levan adiante os
6 temas -- " Canto dás Xacias", "Sabel", "Muiñeira dá
Cabra", "Valse a ollu," , A exedra" e "Queixume de
Sasbel" -- que conforman o seu
disco "Canto dás Xacias" concibido como unha maqueta -- " en cuxo transcurso escoitamos un folk con
tendencias innovadores audibles en desenvolvementos instrumentais moi coidados, en crescendo emotivo que delimitan a
incorporación de instrumentos, ritmos , melodías, que desde as suaves texturas
das baladas folk estalan cunha jovialidad
rítmica que impulsa o movemento de extremidades.
"Dequenvessendo" teñen a súa "partida de nacemento " no seu
propio carácter musical que aposta por un folk contemporáneo, innovador si,
pero sen "con-fusións",
que ten ante si a creación
partindo das raíces , indagando e creando un son personalizado no tempo.
DEQUENVÉSSENDO
"CANTO
DAS XACIAS"
El
folk gallego se renueva en sus acciones estéticas inyectando savia nueva
para una música que desde la tradición abre
caminos de futuro señalizados en un diálogo musical entre tradición y modernidad que
redunda en la vitalidad de nuestro folklore y el patrimonio cultural que
representa”. Numerosos conciertos y festivales de verano que acogieron a esta
música, así lo muestran las formaciones "veteranas" , y las que traen
allende la tradición, secuencias que
marcan pulsaciones emocionales que
permiten a las generaciones más jóvenes apreciar y disfrutar con las nuevas
formas de entender el folk, ese estilo musical y cultural cuya identidad se
renueva en una dinámica adaptada al momento contemporáneo. Ese es el caso del
grupo folk "Dequenvessendo, que "milita" musicalmente en
esa línea fronteriza, creado en el 2016 en el seno de la
asociación cultural Triskell, en Armentón (Arteixo formado por Bieito Romero (gaita, frauta traveseira),
Pablo Rosales (gaita, whistle, zanfona), Miguel Rosales (acordeón diatónico,
teclado), Miguel Ocampo (bodhran, tambor, percusións), Natahel Regueiro
(guitarra acústica, teclado), Irene Cerqueiro (voz, teclado, frauta traveseira).
Dicen que una de las características esencial de un buen
músico, claro está entre otras, es la capacidad de mejorar, adornar y crear
melodías. Y bajo esos parámetros musicales y emotivos el grupo lo resume en la ecuación musical emotiva de " forza, folk, enerxía, tradición e moita máis
enerxía!" con la que llevan adelante los 6
temas -- " Canto das Xacias", "Sabel", "Muiñeira da
Cabra", "Valse a ollu," , A exedra" y "Lamento de
Sasbel" -- que conforman su disco
"Canto das Xacias" concebido como una maqueta -- " en cuyo transcurso escuchamos un folk con
tendencias innovadores audibles en desarrollos instrumentales muy cuidados, en crescendo emotivo que delimitan la
incorporación de instrumentos, ritmos , melodías, que desde las suaves texturas
de las baladas folk estallan con una jovialidad
rítmica que impulsa el movimiento de extremidades. "Dequenvessendo" tienen su "partida de nacimiento " en su
propio carácter musical que apuesta por un folk contemporáneo, innovador sí, pero sin "con-fusiones", que tiene ante sí la creación partiendo de las raíces ,
indagando y creando un sonido personalizado en el tiempo.
.
No hay comentarios:
Publicar un comentario