lunes, 28 de abril de 2014

LUAR NA LUBRE Y LA OSG SE SUBEN A LA "TORRE DE BREOGAN"

LUAR NA LUBRE Y LA OSG: "TORRE DE BREOGHAN" UN VIAJE DE LEYENDA 

Luar na Lubre y la Orquesta Sinfónica de Galicia estrenarán en el Palacio de la Ópera de A Coruña los días 21 y 22 de junio próximo, el espectáculo "Torre de Breoghan -Unha viaxe de Lenda --que restaca del Ghabhala Eireann», el «Libro de las Invasiones de Irlanda"--la invasión de los Milesios que desde Brigantia --A Coruña -- llegaron a la Isla Esmeralda --Irlanda--, siguiendo a Ith, el hijo de Breogan, que había "oteado" sus costas en el horizonte, desde la torre construida por su padre.
Tengo constancia de que Bieto Romero siempre estuvo hechizado por la magia de los mitos y  leyendas del mundo celta, prueba de ello es que a lo largo de longeva trayectoria este grupo de folk gallego iniciada en 1986, estuvo y sigue influenciada por la tradición celta que en dejaron patente recientemente en su trabajo, «Mar Maior», una propuesta musical en la que estrenó voz, Paula Rey, y con la que una vez más reivindicaron la unión entre Galicia e Irlanda a través de una banda sonora inspirada en el «Leabhar Ghabhala Eireann», el «Libro de las Invasiones de Irlanda», escrito por los monjes irlandeses en el siglo XII, una de las obras de referencia de su historia y en cuyos textos se narra  la leyenda de cómo los descendientes del rey celta de Galicia Breogán conquistan la isla que avistaban desde el faro de Brigantia, hoy llamada Torre de Hércules de A Coruña, desde la que salieron los Milesianos, liderados por Mil, nieto de Breogán, para conquistar Irlanda. Así que se veía venir y felizmente llega esta nueva obra en donde la grandeza del formato sinfónico de una maravillosa orquesta en hermandad con los instrumentos tradicionales aportarán a esta "expedición musical" pasajes llenos de belleza, variedad, armonía y profundidad.
LAS VISIONES DE ITH
Aunque parezca increíble en 1977 apenas había documentación sobre la "herencia celta de los gallegos". Era escasa la que recogía tradiciones de resonancia legendaria que nos "emparentaba" con Irlanda a través de la incursión que la tribu de Gael, con Ith hijo de Breogán al frente, había hecho a aquella hermosa isla lejana, después de haberla visto reflejada, en una clara tarde de invierno, en los alrededores de la Torre de Breogán cuando observaba los cuatro puntos cardinales.Lo escribo porque en su día tuve que plasmar esta visión tan fantástica relatada en el "Libro de las Invasiones de Irlanda", traducida por Murguía, como el principal argumento, en el cruce de caminos entre lo real y lo legendario, que me permitiera desarrollar, aunque fuera a modo de espejismo, la estrategia promocional de presentación de una música con indudable semejanza a la que  gozaba de popularidad en  países como Irlanda, Escocia o Bretaña, pertenecientes a la plataforma celta y preservada en su tradición como signo distintivo de una culturaen el disco "Fonte do Araño" de Emilio Cao.
El "Leabar Gabala", junto a otros mitos y leyendas que pululaban en la nebulosa del pasado, sirvió para que mi osadía en aquél momento  fuera más allá de los límites de la realidad  e intentara insuflar esta visión de una herencia celta entre los posibles oyentes que por lo general mostraban incredulidad, incluso en las altas esferas intelectuales se abrieron polémicas sobre la influencia cética  de la música gallega.

VIAJANDO MUSICALMENTE POR LA LEYENDA
Las hazañas artísticas- multiples reconocimientos críticos y premios--  de Luar na Lubre, ahí están. Y a pesar de sus veintiocho años de carrera ininterrumpida, este grupo referencial del folk gallego mantiene su andadura revisitando el pasado legendario para renovar  el impulso siempre ilusionado de seguir caminando, aunque los caminos estén maltrechos. Este ánimo y la calidad de sus componentes, nos lleva a esta "Sinfonía Celtica - Galaica" que promete un espectáculo  que llevará al oyente por mares legendarios --Mar Maior --hasta el mundo encantado de la leyenda,  conjurados musicalmente con la OSG para lograr una ilustración musical que a priori se antoja muy atractiva, sugerente y propicia para evocar visiones de ensueño que buscan refugio en los más inimaginables rincones de la imaginación.



La música de Torre de Breoghán se basa en varios trabajos anteriores de Luar na Lubre dedicados a los cuatro elementos clásicos, bajo un arreglo sinfónico que ha escrito Nani García, autor de bandas sonoras de Engurras o De Profundis, sobre cuya simulación por ordenador ya está iniciando ensayos el grupo. Para el espectáculo, la OSG y Luar na Lubre serán dirigidos por Diego García Rodríguez, joven director gallego del Taller Atlántico Contemporáneo, con el que ha obtenido rotundos éxitos en el Auditorio Nacional de Madrid y en la 53ª Semana de Música Religiosa de Cuenca.

El espectáculo visual está diseñado por Estefanía Cagiao, cuya especial sensibilidad por la iconografía celta ya ha acompañado a Luar en anteriores ocasiones y contará con la escenografía de Franc Aleu, cuyas realizaciones especialmente impactantes han sido parte   de muchos proyectos de La Fura dels Baus. El estreno en el Palacio de la Ópera de A Coruña será la materia prima para la edición en CD, y un DVD que tendrá por director a Jorge Coira, contará con la colaboración de la TVG y será distribuido por Warner Music. También se prevé que pueda ser el punto de partida de una futura gira por España y diferentes capitales europeas. .







LUAR NA LUBRE E A OSG
"TORRE DE BREOGHAN"
UNHA VIAXE DE LENDA

Luar na Lubre e a Orquestra Sinfónica de Galicia estrearán no Palacio da Ópera da Coruña os días 21 e 22 de xuño próximo, o espectáculo "Torre de Breoghan -Unha viaxe de Lenda --que restaca do Ghabhala Eireann», o «Libro das Invasións de Irlanda"--a invasión dos Milesios que desde Brigantia --A Coruña -- chegaron á Illa Esmeralda --Irlanda--, seguindo a Ith, o fillo de Breogan, que había "oteado" as súas costas no horizonte, desde a torre construída polo seu pai.

Teño constancia de que Bieto Romero sempre estivo enfeitizado pola maxia dos mitos e  lendas do mundo celta, proba diso é que ao longo de lonxeva traxectoria este grupo de folk galego iniciada en 1986, estivo e segue influenciada pola tradición celta que en deixaron patente recentemente no seu traballo, «Mar Maior», unha proposta musical na que estreou voz, Paula Rei, e coa que unha vez máis reivindicaron a unión entre Galicia e Irlanda a través dunha banda sonora inspirada no «Leabhar Ghabhala Eireann», o «Libro das Invasións de Irlanda», escrito polos monxes irlandeses no século XII, unha das obras de referencia da súa historia e en cuxos textos se narra  a lenda de como os descendentes do rei celta de Galicia Breogán conquistan a illa que avistaban desde o faro de Brigantia, hoxe chamada Torre de Hércules da Coruña, desde a que saíron os Milesianos, liderados por Mil, neto de Breogán, para conquistar Irlanda. Así que se vía vir e felizmente chega esta nova obra onde a grandeza do formato sinfónico dunha marabillosa orquestra en irmandade cos instrumentos tradicionais achegarán a esta "expedición musical" pasaxes cheas de beleza, variedade, harmonía e profundidade.

As VISIÓNS DE ITH

Aínda que pareza incrible en 1977 apenas había documentación sobre a "herdanza celta dos galegos". Era escasa a que recollía tradicións de resonancia lendaria que nos "emparentaba" con Irlanda a través da incursión que a tribo de Gael, con Ith fillo de Breogán á fronte, fixera a aquela fermosa illa afastada, despois de vela reflectida, nunha clara tarde de inverno, nos arredores da Torre de Breogán cando observaba os catro puntos cardinales. Escríboo porque no seu día tiven que plasmar esta visión tan fantástica relatada no "Libro das Invasións de Irlanda", traducida por Murguía, como o principal argumento, no cruzamento de camiños entre o real e o lendario, que me permitise desenvolver, aínda que fóra a modo de espellismo, a estratexia promocional de presentación dunha música con indubidable semellanza á que  gozaba de popularidade en países  como Irlanda, Escocia ou Bretaña, pertencentes á plataforma celta e preservada na súa tradición como signo distintivo dunha cultura, no disco "Fonte do Araño" de Emilio Cao.

O "Leabar Gabala", xunto a outros mitos e lendas que pululaban na nebulosa do pasado, serviu para que a miña ousadía naquel momento  fóra máis aló dos límites da realidade  e tentase insuflar esta visión dunha herdanza celta entre os posibles oíntes que polo xeral mostraban incredulidade, mesmo nas altas esferas intelectuais abríronse polémicas sobre a influencia cética  da música galega.

VIAXANDO MUSICALMENTE POLA LENDA

As fazañas artísticas- multiples recoñecementos críticos e premios--  de Luar na Lubre, aí están. E a pesar dos seus vinte e oito anos de carreira ininterrompida, este grupo referencial do folk galego mantén a súa andaina revisitando o pasado lendario para renovar  o impulso sempre ilusionado de seguir camiñando, aínda que os camiños estean maltreitos. Este ánimo e a calidade dos seus compoñentes, lévanos a esta "Sinfonía Celtica - Galaica" que promete un espectáculo  que levará ao oínte por mares lendarios --Mar Maior --até o mundo encantado da lenda,  conxurados musicalmente coa OSG para lograr unha ilustración musical que a priori se antolla moi atractiva, suxestiva e propicia para evocar visións de ilusión que buscan refuxio nos máis inimaxinables recunchos da imaxinación.

A música de Torre de Breoghán baséase en varios traballos anteriores de Luar na Lubre dedicados ao catro elementos clásicos, baixo un arranxo sinfónico que escribiu Nani García, autor de bandas sonoras de Engurras ou De Profundis, sobre cuxa simulación por computador xa está a iniciar ensaios o grupo. Para o espectáculo, a OSG e Luar na Lubre serán dirixidos por Diego García Rodríguez, mozo director galego do Taller Atlántico Contemporáneo, co que obtivo rotundos éxitos no Auditorio Nacional de Madrid e na 53ª Semana de Música Relixiosa de Cuenca.


O espectáculo visual está deseñado por Estefanía Cagiao, cuxa especial sensibilidade pola iconografía celta xa acompañou a Luar en anteriores ocasións e contará coa escenografía de Franc Aleu, cuxas realizacións especialmente impactantes foron parte   de moitos proxectos da Fura dels Baus. A estrea no Palacio da Ópera da Coruña será a materia prima para a edición en CD, e un DVD que terá por director a Jorge Coira, contará coa colaboración da TVG e será distribuído por Warner Music. Tamén se prevé que poida ser o punto de partida dunha futura xira por España e diferentes capitais europeas. .