martes, 15 de diciembre de 2015

"QUE NO DECAIGA EL ESPÍRITU NAVIDEÑO" ¡ FELIZ NAVIDAD!





Parece que la industria musical española ha perdido el "espíritu navideño". Antaño por estas fechas se editaba un buen fajo de discos con temática musical de Navidad, bien con canciones clásicas de la época que pasaban por el tamiz de diferentes estilos musicales, o con temas nuevos que incidían en el sentimiento navideño . 

En esta época en los que salen a relucir los deseos y peticiones de salud, paz y prosperidad tanto en villancicos, panxoliñas, y canciones navideñas, los discos se vendían muy bien y cantantes de renombre y grupos tradicionales, folk , pop y rock, así como prestigiosos músicos de jazz, solían -- como sucedía con la extinta canción del verano -- apuntarse al ambiente navideño. 

Ahora  hay que buscarlos con lupa y la mayoría de los que existen en el mercado son reediciones rescatadas de cuando la Navidad se cantaba "casi"  como  los números de la lotería. No cabe duda que los recortes de la crisis tuvieron la culpa y este año, la coincidencia con las elecciones, "dispersa" el espíritu navideño.

 Un espíritu que en Norteamerica sigue, vivo, muy vivo a nivel discográfico y son los artistas punteros los que se encargan de revivirlo . Precisamente una canción navideña, "White Christmas" , que cumple 73 años, es la canción más vendida de la historia y como tal a entrado en el libro de los records por haber vendido 70 millones de ejemplares. 

El tema original de Bing Crosby ha sido traducido a 300 idiomas y tiene versiones en todos los estilos imaginables. Otros "hits" navideños como "Noche de Paz" o "El pequeño tamborilero" cuyos redobles vocales sonaron en la voz de Raphael allá por los años 60, siguen vivos, muy vivos en la escena musical norteamericana . 

Los Tamara, también tocaron la Navidad, no con el "tambor" y si con el "pandeiro", convirtiendo su "Toca o pandeiro Manuel" en un clásico navideño. En Galicia fueron muchas  corales y artistas los que cantaron a la Navidad, entre ellos Xoan Rubia en compañía de Maria Manoela en el disco "Panxoliñas"  o en solitario abordando en Ruada, la grabación de un excelente disco, "Nadal" una antología de canciones navideñas con una orquesta de 40 músicos, dirigida por Xavier Iturralde  en el que interviene el saxofonista de jazz Pedro Iturralde.Maria do Ceo, más recientemente, edito otro disco navideño de panxoliñas y villancicos en gallego. 

Este año, parece como  si el "espíritu navideño", se haya quedado sin aliento musical discográfico. Una lástima. 

Pero pese a esta percepción personal, y con ese espíritu de desear salud, paz y prosperidad, quiero felicitar la Navidad a los lectores …

¡Que no decaiga el espíritu navideño!.. ¡Felíz Navidad!...'

  

"QUE NON DECAIA O ESPÍRITO DO NADAL"
 ¡BO NADAL!

Parece que a industria musical española perdeu o "espírito do Nadal". Outrora por estas datas editábase un bo fajo de discos con temática musical de Nadal, ben con cancións clásicas da época que pasaban polo tamiz de diferentes estilos musicais, ou con temas novos que incidían no
sentimento do Nadal .

 Nesta época nos que saen a relucir os desexos e peticións de saúde, paz e prosperidade tanto en panxoliñas, panxoliñas, e cancións do Nadal, os discos vendíanse moi ben e cantantes de renome e grupos tradicionais, folk , pop e rock, así como prestixiosos músicos de jazz, adoitaban -- como sucedía coa extinta canción do verán -- apuntarse ao ambiente do Nadal. 

Agora  hai que buscalos con lupa e a maioría dos que existen no mercado son reedicións rescatadas de cando o Nadal cantábase "case"  como  os números da lotaría. Non cabe dúbida que os recortes da crise tiveron a culpa e este ano, a coincidencia coas eleccións, "dispersa" o espírito do Nadal. Un espírito que en Norteamerica segue, vivo, moi vivo a nivel discográfico e son os artistas punteiros os que se encargan de revivilo .

 Precisamente unha canción do Nadal, "White Christmas" , que cumpre 73 anos, é a canción máis vendida da historia e como tal a entrado no libro dos records por vender 70 millóns de exemplares. O tema orixinal de Bing Crosby foi traducido a 300 idiomas e ten versións en todos os estilos imaxinables. Outros "hits" do Nadal como "Noite de Paz" ou "O pequeno tamborilero" cuxos redobres vogais soaron na voz de Raphael alá polos anos 60, seguen vivos, moi vivos na escena musical norteamericana . 

Os Tamara, tamén tocaron o Nadal, non co "tambor" e se co "pandeiro", convertendo o seu "Toca ou pandeiro Manuel" nun clásico do Nadal. En Galicia foron moitas  corais e artistas os que cantaron ao Nadal, entre eles Xoan Loura en compañía de Maria Manoela no disco "Panxoliñas"  ou en solitario abordando en Ruada, a gravación dun excelente disco, "Nadal" unha antoloxía de cancións do Nadal cunha orquestra de 40 músicos, diriga por Xavier Iturralde  no que intervén o saxofonista de jazz Pedro Iturralde.Maria do Ceo, máis recentemente, edito outro disco do Nadal de panxoliñas e panxoliñas en galego. 

Este ano, parece coma se  o "espírito do Nadal", quedouse sen alento musical. Unha mágoa. 

Pero a pesar desta percepción persoal, e con ese espírito de desexar saúde, paz e prosperidade, quero felicitar o Nadal aos lectores 

¡Que non decaia o espírito do Nadal!.. ¡BO NADAL !...'