sábado, 17 de febrero de 2018

XABIER DÍAZ E ADUFEIRAS DE SALITRE : O NOROESTE TAMÉN EXISTE

" Unha reivindicación das músicas do noroeste, da súa riqueza e variedade, que tantas veces queda ensombrecida polos estereotipos sobre a música española: flamenco e faralaes..."

 


O Noroeste tamén existe... é a esta terra, á súa xente, ao seu clima e á súa música, renden homenaxe Xabier Díaz e Adufeiras de Salitre no seu novo disco "Noró" -- Algunhas músicas do Norte --no que nos convidan a viaxar cinemática-mente, con intensidade emocional poboada de coloridos paisaxes musicais que provocan no oínte pracenteiras sensacións.

Unha reivindicación das músicas do noroeste, da súa riqueza e variedade, que tantas veces queda ensombrecida polos estereotipos sobre a música española: flamenco e faralaes...
Foto de Portada Xoan Piñón

Todo iso vese e séntese " neste vehículo musical que transita por estas terras, onde, segundo Xabier, "hai música en todas as cousas". Música sólida, ancestral e serena, melodías e ritmos tradicionais que son "case un estado de ánimo" e que marcan a identidade dun pobo. 

Desde que en 2004,Xabier Díaz, un dos nomes propoios da música tradicional galega -- que formo parte de Rumbadeira, Nova Galega de Danza, aCadaCanto ou Berrogüetto -- editase as súas "Músicas de Salitre" este cantante, compositor, investigador e compilador de música tradicional, camiño artísticamente polas sendas da investigación e recuperación da música de raíz. 
Unha viaxe que renova discográficamente xunto a "Adufeiras de Salitre", tras o éxito de "The  Tambourine Man " -- galardoado como o mellor disco galego nos Premios da Música Independente (2016) e o mellor álbum na categoría de música tradicional dos Premios Martín Códax da Música Galega (2016).-- nos que recupero o uso do "adufe" e que  agora repite en "Noró" onde envorca o seu traballo en 13 pezas que teñen as súas raíces en Mondariz, A Fonsagrada, Vimianzo, Manzaneda, A Mezquita ou Zas, en Galicia, pero tamén de León e Zamora, a beiras do Órbigo.

 Unha obra na que se valora o legado musical da tradición, no que a "distancia" segue próxima, manténdose como  unha "sustancia común", pero que, estilísticamente,  adopta unha liberdade na actitude musical  que contempla novas perspectivas estética que son fonte de dinamismo á hora de reinterpretar as melodías tradicionais desde unha perspectiva  máis pop. 

"Noró" está de xira presentando o espectáculo do álbum  en vivo-- o 3 de marzo estará no teatro Rosalía Castro da Coruña, antes de emprender viaxe a Alemaña -- con 15 músicos no escenario ao que trasladan o repertorio da gravación que Xabier e este grupo de 11 cantantes e percusionistas presentan acompañados por Gutier Álvarez (violín e zanfona) e Javier Álvarez (acordeón diatónico). 


XABIER DÍAZ E
ADUFEIRAS DE SALITRE
"NORÓ"

El Norte también existe... y a ese Norte, a su gente, a su clima y a su música, rinden homenaje Xabier Díaz y Adufeiras de Salitre en su nuevo disco "Noró" -- Algunas músicas del Norte --en el que nos invitan a viajar cinemática-mente, con intensidad emocional poblada de coloridos paisajes musicales que provocan en el oyente placenteras sensaciones. Una reivindicación de las músicas del noroeste, de su riqueza y variedad, que tantas veces queda ensombrecida por los estereotipos sobre la música española: flamenco y faralaes...Todo eso se "ve" y se "siente" en este vehículo musical que transita por estas tierras, donde, según Xabier, "hay música en todas las cosas". Música sólida, ancestral y serena, melodías y ritmos tradicionales que son "casi un estado de ánimo" y que marcan la identidad de un pueblo. Desde que en 2004,Xabier Díaz, uno de los nombres propoios de la música tradicional gallega -- que formo parte de Rumbadeira, Nova Galega de Danza, aCadaCanto
 o Berrogüetto -- editara sus "Músicas de Salitre" este cantante, compositor, investigador e compilador de música tradicional, camino artísticamente por las sendas de la investigación y recuperación de la música de raíz. Un viaje que reanuda discográficamente junto a "Adufeiras de Salitre", tras el éxito de  "The Tambourine Man " -- galardonado como el mejor disco gallego en los Premios de la Música Independiente (2016) y el mejor álbum en la categoría de música tradicional de los Premios Martín Códax de la Música Galega (2016).-- en los que recupero el uso del adufe y que  ahora repite en "Noró" en donde vuelca su trabajo en 13 piezas que tienen sus raíces en Mondariz, A Fonsagrada, Vimianzo, Manzaneda, A Mezquita o Zas, en Galicia, pero también de León y Zamora, a orillas del Órbigo, camino de Galicia. Una obra en la que se valora el legado musical de la tradición, en el que la "lejanía" sigue próxima, manteniéndose como  una “sustancia común", pero que, estilísticamente,  adopta una actitud musical  que contempla nuevas perspectivas estética que son fuente de dinamismo a la hora de reinterpretar las melodías tradicionales desde una perspectiva  más pop. "Noró" está de gira presentando el espectáculo del álbum  en vivo-- el 3 de marzo estará en el teatro Rosalía Castro de A Coruña, antes de emprender viaje a Alemania -- con 15 músicos en el escenario al que trasladan el repertorio de la grabación que Xabier y este grupo de 11 cantantes y percusionistas presentan acompañados por Gutier Álvarez (violín y zanfona) y Javier Álvarez (acordeón diatónico). Para no perdérselo.