domingo, 8 de mayo de 2016

III PREMIOS MARTIN CODAX O GRAN ESCAPARATE DA MÚSICA GALEGA





Co soporte de Martín Codax e a organización do colectivo Músicos ao Vivo celebrouse o pasado 28 de abril, no Pazo dá Cultura de Pontevedra a entrega de premios da Música Galega. Na súa terceira edición, estes premios afianzan o necesitado  espazo promocional, visual e auditivo, do panorama musical galego facéndoo chegar a todos os sectores da poboación.

Estes premios naceron en 2013 empuxados pola necesidade de "ensinar" ao público o potencial da música galega e a súa contorna. É a punta do iceberg
dun amplo continxente no que a creación, a diversidade e a calidade artística que nel conviven está necesitado dun maior apoio institucional para poder mostrar a súa dimensión real. Por iso é polo que o  espírito reivindicativo,
este presente desde a súa creación, chamando a atención dos organismos, os medios e ao público xeral do desaprovechamiento do potencial da música galega, e está claro que o están logrando á vista dos 448 proxectos -396 grupos, 16 salas, 22 festivais e 14 medios- que concursaron nesta edición, rompendo a crenza de que no panorama musical primaba máis as individualidades que o espírito colectivo.

Como adoita dicirse, "sonnos todos os que están, nin están todos os que son", pero o poder de convocatoria mostrado por estes premios, é altamente reconfortante con visos de maior crecemento. De momento o traballo de Músicos ao Vivo, está a conseguir a unión necesaria para fortalecer "un mundo onde a música si importa, onde os músicos e músicas asócianse en liberdade, movidos polo ben común, polo interese lexítimo, na  defensa dunha profesión marabillosa, dun oficio máxico, dunha industria única. Un mundo onde non hai sitio para repróchelos e as escusas, e se hai sitio, para a confianza, o  esforzo…". Uns logros que están no punto de mira destes premios que pasan polo reforzamento da industria musical en Galicia que un, tanto desactivada polos efluvios da crise, mantén unha puxante reconstrución  cunha produción e creación musical intensa a nivel discográfico ou da música ao vivo.

Esa industria musical da que "viven" e onde "conviven" múltiples profesionais e organizacións dun dos sectores máis fortes do mundo da cultura, que  está necesitado dun maior apoio e  atención, tal como sinalou o portavoz de Músicos ao Vivo, Ramón Bermejo na presentación da entrega de premios.




Os PREMIADOS

Recolleron os "Melómanos" deseñados para o certame por Víctor Lorenzo:
Pop e Indie. Silvia Penide
Rock. Foxy Freire
Blues, funk & soul. Nastasia Zürcher
Jazz e músicas improvisadas. Orquestra de Jazz de Galicia
Hip-hop e músicas urbanas. Sokram
Música clásica e contemporánea. Vertixe Sonora Ensemble
Folk. Caxade
Música tradicional galega. Xabier Díaz & Adufeiras de Salitre
Músicas do mundo. Crebinsky
Canción de autor. Guadi Galego
Música infantil. Brinca Vai!
Electrónica. Croma
Metal. Mutant
Reggae, Ska & Mestizaxe. A Banda dá Balbina
Orquestra, grupo e música de verbena. Orquestra Vos Modernos
Coros e grupos vocais. De Vacas
Premio Organistrum Salas. A Arca dá Noe
Premio Organistrum Festivais. Feito a Man
P. Ou. Espazos de Comunicación Musical. Ábretedeorellas
Premio honorífico. Antón Curral

 III PREMIOS MARTIN CODAX
EL GRAN ESCAPARATE  DE LA MÚSICA GALLEGA

Con el soporte de Martín Codax y la organización del colectivo Músicos ao Vivo se celebró el pasado 28 de abril, en el Pazo da Cultura de Pontevedra la entrega de premios de la Música Gallega. En su tercera edición, estos premios afianzan el necesitado  espacio promocional, visual y auditivo, del panorama musical gallego haciéndolo llegar a todos los sectores de la población.

Estos premios nacieron en 2013 empujados por la necesidad de "enseñar" al público el potencial de la música gallega y su entorno. Es la punta del iceberg
de un amplio contingente en el que la creación, la diversidad y la calidad artística que en él conviven está necesitado de un mayor apoyo institucional para poder mostrar su dimensión real. De ahí que el  espíritu reivindicativo,
este presente desde su creación, llamando la atención de los organismos, los medios y al público general del desaprovechamiento del potencial de la música gallega, y está claro que lo están logrando a la vista de los 448 proyectos -396 grupos, 16 salas, 22 festivales y 14 medios- que concursaron en esta edición, rompiendo la creencia de que en el panorama musical primaba más las individualidades que el espíritu colectivo.

Como suele decirse, "nos son todos los que están, ni están todos los que son", pero el poder de convocatoria mostrado por estos premios, es altamente reconfortante con visos de mayor crecimiento. De momento el trabajo de Músicos ao Vivo, está consiguiendo la unión necesaria para fortalecer "un mundo donde la música sí importa, donde los músicos y músicas se asocian en liberdade, movidos por el bien común, por el interés legítimo, en la  defensa de una profesión maravillosa, de un oficio mágico, de una industria única. Un mundo donde no hay sitio para los reproches y las escusas, y si hay sitio, para la confianza, el  esfuerzo…". Unos logros que están en el punto de mira de estos premios que pasan por el reforzamiento de la industria musical en Galicia que un, tanto desactivada por los efluvios de la crisis, mantiene una pujante reconstrucción  con una producción y creación musical intensa a nivel discográfico o de la música ao vivo.

Esa industria musical de la que "viven" y en donde "conviven" múltiples profesionales y organizaciones de uno de los sectores más fuertes del mundo de la cultura, que  está necesitado de un mayor apoyo y  atención, tal como señaló el portavoz de Músicos ao Vivo, Ramón Bermejo en la presentación de la entrega de premios.

LOS PREMIADOS

Recogieron los "Melómanos" diseñados para el certamen por Víctor Lorenzo:
Pop e Indie. Silvia Penide
Rock. Foxy Freire
Blues, funk & soul. Nastasia Zürcher
Jazz y músicas improvisadas. Orquestra de Jazz de Galicia
Hip-hop y músicas urbanas. Sokram
Música clásica y contemporánea. Vertixe Sonora Ensemble
Folk. Caxade
Música tradicional gallega. Xabier Díaz & Adufeiras de Salitre
Músicas del mundo. Crebinsky
Canción de autor. Guadi Galego
Música infantil. Brinca Vai!
Electrónica. Croma
Metal. Mutant
Reggae, Ska & Mestizaxe. A Banda da Balbina
Orquesta, grupo y música de verbena. Orquestra Os Modernos
Coros y grupos vocales. De Vacas
Premio Organistrum Salas. A Arca da Noe
Premio Organistrum Festivales. Feito a Man
P. O. Espacios de Comunicación Musical. Ábretedeorellas
Premio honorífico. Antón Corral