martes, 5 de junio de 2018

A ORQUESTRA FOLK "SONDESEU" ESTREA "BEIRALÚA"



 SonDeSeu é unha das primeiras orquestras europeas de música folk contemporánea. Naceu no ano 2001, fundada por Rodrigo Romaní no antigo departamento de Música Tradicional da Escola de Artes e Oficios (hoxe E-Trad), actual Escola Municipal de Música Folk e Tradicional de Vigo.

O seu repertorio consta de temas procedentes da tradición oral da música popular de Galicia, arranxados especialmente para a formación polos seus compoñentes e responsables das distintas seccións, que comprenden gaitas, percusión, zanfonas, violíns, requintas, frautas de madeira, canto, arpas e corda pulsada. 

A fórmula de orquestra de música folk contemporánea, que persegue a fusión con temas procedentes dá tradición oral dá música popular arranxadas especialmente para a formación foi adoptada posteriormente pola orquestra de Helsinqui que monto unha proposta similar e que xunto a unha formación italiana coloca na actualidade a SonDeseu  na elite dá rede de orquestras europeas con diversas publicacións discográficas editadas e numerosos recoñecementos públicos
No seu novo traballo, " Beiralúa", que chega despois de "Mar de Vigo" (2004), "Trastempo" (2007),"Barlovento" (2010) e Danzas Brancas (2013), pon de manifesto as enormes posibilidades tímbricas da formación creada fai dezasete anos.

 É un disco de celebración da vida plena dunha orquestra folk, que foi a encargada de abrir un camiño novo na reelaboración da música de tradición oral galega onde se reúnen sobresalientes compositores e músicos galegos, xunto con voces representativas do panorama actual para danzar cos mestres e compoñentes da orquestra unha coreografía simbólica de unión ao redor dun proxecto . 

Deste xeito pezas encargadas pola orquestra a prestixiosos compositores como Xosé Lois Romeu, Quico Comesaña ou Pedro Lamas mestúranse con cancións presentes xa no imaxinario colectivo, clásicos como Ahi ven ou Maio ou Campás de Bastabales, interpretadas por grandes voces como Rosa Cedrón ou o Orfeón Treixadura, finalizando cunha espléndida composición de Anxo Pintos dedicada á Illa de San Martiño que pon de manifesto as enormes posibilidades tímbricas da formación viguesa.

LA ORQUESTA FOLK
"SONDESEU" ESTRENA "BEIRALÚA"

SonDeSeu es una de las primeras orquestras europeas de música folk contemporánea. Nació en el año 2001, fundada por Rodrigo Romaní en el antiguo departamento de Música Tradicional de la Escuela de Artes e Oficios (hoy E-Trad), actual Escuela Municipal de Música Folk y Tradicional de Vigo.

Su repertorio consta de temas procedentes de la tradición oral de la música popular de Galicia, arreglados especialmente para la formación por sus componentes y responsables de las distintas secciones, que comprenden gaitas, percusión, zanfonas, violines, requintas, flautas de madera, canto, arpas y cuerda pulsada. La fórmula de orquesta de música folk contemporánea, que persigue la fusión con temas procedentes da tradición oral da música popular arranxadas especialmente para a formación fue adoptada posteriormente por la orquesta de Helsinki que monto una propuesta similar y que junto a una formación italiana coloca en la actualidad a  SonDeseu en la elite da rede de orquestras europeas con diversas publicaciones discográficas editadas y numerosos reconocimientos públicos. En su nuevo trabajo, " Beiralúa", que llega después de "Mar de Vigo" (2004), "Trastempo" (2007),"Barlovento" (2010) y Danzas Brancas (2013), pone de manifiesto las enormes posibilidades tímbricas de la formación creada hace diecisiete años. Es un disco de celebración de la vida plena de una orquesta folk, que fue la encargada de abrir un camino nuevo en la reelaboración de la música de tradición oral gallega donde se reúnen sobresalientes compositores y músicos gallegos, junto con voces representativas del panorama actual para danzar con los maestros y componentes de la orquesta una coreografía simbólica de unión en torno a un proyecto . De este modo piezas encargadas por la orquesta a prestigiosos compositores como Xosé Lois Romero, Quico Comesaña o Pedro Lamas se entremezclan con canciones presentes ya en el imaginario colectivo, clásicos como Ahi ven o Maio
 o Campanas de Bastabales, interpretadas por grandes voces como Rosa Cedrón o el Orfeón Treixadura, finalizando con una espléndida composición de Anxo Pintos dedicada a la Isla de San Martiño que ponen de manifiesto las enormes posibilidades tímbricas de la formación viguesa.