UNHA VIAXE NO TEMPO DA MAN DE ANTÓN SEOANE, TODA UNHA REFERENCIA DO
FOLK GALEGO, DENDE 1973 A 1978.
"De Voces Ceibes a Milladoiro” e moito maís que un libro, é un documento moi interesante que clarifica o camiño da música galega.
Xa hai un documental co
mesmo título e a mesma temática, “De Voces Ceibes a Milladoiro”.Agora chega un
disco-libro de Editorial Galaxia e PAI, no que Antón Seoane, un dos músicos
referenciales do folk galego e peza fundamental de Milladoiro, lévanos de
viaxe polo período 1973-1978 revisando a
aparición do Movemento Popular da Canción Galega no que se xestou o brilante presente do folk galego durante o
“fin do franquismo”, e o nacemento dun proxecto absolutamente diferente, que
empezou a camiñar por aquel entón e que non era outro que a construción dunha
música “nosa”, da que o grupo Milladoiro foi un dos alicerces fundamentais.
Estamos ante unha obra que
narra e aclara unha época histórica para a música galega que estaba rodeada de
“neboas” . “De Voces Ceibes a Milladoiro” e moito maís que un libro, é un documento moi interesante que clarifica o
camiño da música galega. Unha viaxe non tempo.dá man de Antón Seoane dende o
recital histórico en abril de 1968, en tempos dá censura franquista, na
Facultade de Medicina de Santiago. onde saíu ou xermolo de Voces Ceibes que se
presentaría ese mesmo ano no Cinema Capitol para desintregrarse no1975. Alguns
dous membros de Voces Ceibes e grupos que xurdian, integraronse no Movemento
Popular da Canción Galega que tivo como presentación o festival de marzo de
1975 non Pavillón dos Deportes do Sar en Santiago, con “asistencia “ dá Brigada
de Investigación Social --a policía política do franquismo -- que escribiu
informes detallados de cada un dous cantantes.. A elección dese paréntese
temporal (1973-1978) vén dado polo desexo de Seoane de lembra-os anos anteriores
"á saída do primeiro disco de Milladoiro ó tempo que se revisa unha época
e unha épica".
O libro acompáñase dun
formidable CD non que Antón Seoane, Pilocha e Rodrigo Romaní, coa participación
de Nando Casal, Bibiano, Miro Casabella, X. Quintas Canella, Dónal Lunny, Harry
C., Roi Casal, Manú Conde, Pancho Álvarez, Anxo Pintos, Segundo Grandio, Laura
Amado, Quico de Cariño, Natalia Zoltan e outros compañeiros de viaxe e
aventuras, volven gravar, dándolles nova vida a cancións emblemáticas do período
1973-1978, algunhas delas rexistradas para este proxecto por vez primeira.
PASABA POR ALÍ...
No capítulo “Unha casa e ou disco Milladoiro”, servidor sae a
relucir xunto ao meu amigo Xerardo Rodríguez responsable do outro selo
discografico galego “Xeira”, editado por
Moviplay mentres eu estaba metido no cotarro musical de Abrente selo galego que
editaba Zafiro. Conta Antón Seoane
No sur era obrigado citar a
Xerardo Rodríguez, pero no norte sería un gravísimo esquecemento non
lembrar a Nonito Pereira, personaxe
clave de moito do que se contou, de quen debo salientar que sabendo que non
coincidíamos ideolóxica nin políticamente , nunca houbo atrancos para o
respeto e a amizade, que perdura treinta
e cincos anos despois. Dende a súa tenda de discos, na rúa Padre Feijóo da
Coruña, sentaba cátedra no e no rock da época, e ainda tiña tempo para facer
crítica musical en La Voz de Galicia.
Foi él quen propiciou o selo
Abrente como marca diferenciada dentro de Zafiro-Novola; foi el que soubo ver
un “futuro” que chamaba as portas.Moitas das propostas musicais que despois
tomaron Corpo naceron daquelas xuntanzas, rodeados de centos de vinilos, sendo
tamán el que fixo a primeíra recesión do disco Milladoiro, nun longo artigo
publicado o 12 de febreiro do 1978. Unha
forte aperta, unha de tantas, xa que posteriormente foi fiel asistente aos
concertos que Milladoiro daba na súa cidade.
Sería na cafetería Chantada,
fronte á tenda de discos de Nonito, onde o grupo Milladoiro debatiría entre
chamarse así ou Maeloc; era o outono de 1978, perso esa non é a memoria de
hoxe.O que importa e que a súa teima
permitiu que músicos como EmilioCao ou Quintas Canella comenzasen a súa andaina musical. No caso de Emilio
sería o comenzo dunha discografía prolífica, innovadora e ainda produtiva.Caso
particular e moi distinto foi o de Q. Canella. Recoñecíase un analfabeto
musical, total autodidacta, e sen saber tocar instrumentoningún; eso si,tiña os
seus músicos , Eloy Vázquez e Ánxel Barbadillo que traducían e enriquecían as
súas curiosísimas intuicións e creacións musicais.Partindo desa autoproclamada
“ignorancia” fixo un único e sorprendente disco, cheo de hermosas cancións de
inspiración neotrovadoresco, “Porque no mundo minguou a verdade”. Levamos anos
agardando no material de tan “peculiar” autor…”
:P.D. Grazas Antón pola túa
amizade. Que saibas que estou moi orgulloso por cruzarme no voso camiño. O meu
era outro---o jazz, o pop, o rock --- pero afortunadamente atopámonos no
cruzamento da música e de aí xurdiu ese “Abrente” do que falas. Moitas veces
chamáronme “visionario” cando tiña as ideas moi claras. Se algo fixen foi pór “asfalto” no camiño da música galega para
que artistas e persoas, coas que sigo compartindo amizade a pesar dos anos, o
percorresen e percorran con éxito e dignidade. Ese é o “mérito” –modestia
aparte—do que “presumo portas para dentro".Ou sexa, conmigo mismo. Un abrazo moi
forte.
No hay comentarios:
Publicar un comentario